Trainingen

Ontdek hieronder alle trainingen van Q-steps

Q-steps trainingen

Hieronder treft u onze basis trainingen aan. 

Heeft u een vraag over een van deze trainingen, laat het gerust weten.

Assertiviteit / persoonlijke effectiviteit

Ontwikkel je professionele houding door zelfinzicht en effectiever te zijn in je communicatie. Leer effectief met je valkuilen om te gaan.

Effectief leidinggeven beoordeling van het functioneren

Weet jij je medewerkers mee te krijgen in jouw doelstellingen voor het team en het individu? Leer effectief feedback te geven om te komen tot verbetering en blokkades weg te nemen.

Effectief leidinggeven: DISC

Gaat het om jou of gaat het om de ander? Deze training helpt je jezelf en anderen beter te begrijpen en effectiever aan te sluiten op het voorkeursgedrag dat je zelf hebt en die de ander heeft. Hierdoor ontstaan prachtige mogelijkheden in de contacten naar je klanten en/of je medewerkers.

Effectief leidinggeven: Situationeel Leiderschap® II

Medewerkers vertrekken of blijven vanwege hun leidinggevende, niet zozeer om te de organisatie waar men werkt. Weet jij aan te sluiten bij de behoefte van je medewerkers?

Omgaan met agressie en weerstanden

Deze training helpt je om in je werk klantvriendelijk/ professioneel om te gaan met lastigere klanten die iets anders willen dan jij als dienstverlener mag leveren. Je leert om te gaan met afdwingend gedrag van de klant, waarbij je op een goede manier je eigen organisatie vertegenwoordigd.

Ordebewaring private dienstverlening

In het dienstverleningsproces wordt de medewerker soms onder druk gezet om te leveren. Dit beïnvloedt de veiligheid van de medewerker, maar ook de eerlijkheid van de dienstverlening. Grenzen worden opgezocht en dat kan een grote invloed uitoefenen op het imago van de organisatie. Ordeverantwoordelijken bewaken de norm van de organisatie en treden op waar dit in gedrang is.

Ordebewaring publieke dienstverlening

Gemeenten, maar ook andere organisaties zoals woningbouwverenigingen kunnen veel druk ervaren door klanten. Een organisatie heeft de verplichting ervoor te zorgen dat medewerkers veilig hun werk kunnen doen, maar ook dat de dienstverlening die ze verstrekken op de juiste gronden en zonder druk worden toegekend. In dit systeem worden interventies en ordegesprekken (relatieherstelgesprekken) gebruikt om als organisatie de regie te behouden.

Hulp nodig met kiezen? Neem gerust contact op. Wij helpen je graag!